Thailand!

19 december dag 1:
Det var dagen med stort D. Spänd hela dagen. Inte bara den dagen utan alla dagar den veckan.
Iallafall så kom en taxi och plockade upp oss runt 3 tiden tror jag de var. När vi anlände till Arlanda packade vi ut alla de 10 väskorna vi hade och gick n genom dörrarna till ett av de mysigaste ställena i sverige. Det var inte svårt att hitta kusinerna. Dom syntes. Vi checkade in och gick igenom säkerhetskontrollen. "nu är vi på väg" tänkte jag. Efter typ en timme eller så så kunde vi boarda planet. Jag satt brevid erik vid fönstret. Klockan var runt 6 nör vi lyfte. då skulle vi sova. Ni kan ju tänka er att de inte var särskilt lätt. Jag kämpade på men lyckades inte särskilt bra. Vi åt godis och kollade på film. Sen tror jag nog att jag slumrade till litegrann. Kanske 30 minuter eller så. Det var en lång resa till Peking. 9h tror jag de var. När vi äntligen landade så var klockan typ 8 kinesisk tid. Vi hade nu 11h i peking. Det var typ 5 minusgrader ute och soligt vilket var ett plus. Vi gick igenom alla kontroller och sen tog vi tre olika tåg tills vi var framme i city. Skit kallt. Vi gick längs en evighetsväg tills vi kom fram till ett stort shoppingcenter där vi skulle äta. Vi hittade en lite resturang på bottenvåningen av de stoora huset. Vi gick dit och dom som jobbade där stog och kollade på oss med stora ögon. Men tillslut fick vi ett stort bord för 12. V i upptäckte snart att dom inte pratade ett ord engelska som dom förstod va de betydde iallafall. Så fi försökte beställa. Mina kusiner är väldigt allergiska några av dom. En av dom, jimmy, tål inte fisk ägg eller nötter så de var väldigt viktigt att han fick fel mat. Det slutade med att han blev magsjuk typ. Sen när vi hade ätit gick vi tillbaka längs evighetsvägen och till den förbjudna staden. Där var det grymt tråkigt och kallt. Elementen räddade oss. en drog vi oss tillbaka till flygplatsen där vi spenderade några timmar till. Sen fick vi iallafall boarda de planet. När vi kom ombord så somnade jag direkt och sov i en timme. Sen när jag vaknade hade vi inte lyft än, förseningar. Det var en tråkig resa. När vi kom fram var alla trötta och hungriga.
to be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0