20th Januari 2009

Jag insåg att jag aldrig kommer att orka skriva om varje dag i Thailand, så jag kör lite kort istället.
första veckan var vi i Hua Hin(stavning) där vi solade och badade och åkte ut med en båt och matade apor. Sen åkte vi minibuss mitt i natten till Khao Lak som ligger 6 timmar därifrån typ. Softaste minibussen vi åkte. Dvd och fopall och grejer, fast vi åkte på natten så vi utnyttjade de inte så mycket. I Khao Lak bodde vi 50m från stranden så vi badade lite och shoppade nån dag. Sen hyrde vi moppar två dagar. Jag körde!!! Första gången typ. I vänstertrafik och allt. Jag var uppe i 80km/h( de var en lätt mc). Jag är cool. Med mopparna åkte vi till några vattenfall, vid ett blev vi attackerade av BLODIGLAR(!!). Äckligt! Sååå onajs. Jag dog. Äckligt. Sen var hanna typ jätte sjuk.. kramper i magen och spydde vid poolen( när jag var ensam med henne och roomservice var i vårt rum(!!). Sen solade vi lite till.. och sen åkte vi ut på en djungeltur till ett ställe som heter Khao Sok. Där bodde vi i flytande hyddor där vi badade och solade och paddlade kajak och kiollade på apor och lyssnade på sikador. Sen åkte vi bil i två timmar till våra "trähyddor" de var typ ett hotell.. iträden. crazy.. där sov vi en natt. Dagen därpå så åkte vi båt och kollade på naturen. sen helt plötsligt så simmade en nästan två meter lång kobra förbi typ. Vi ba "oj`?". Sen "red " vi elefant. De var mer åka elefant. Man satt där och skumpade medans elefanten gick längs en bana typ. Sen åkte vi tillbaka till hotellet i khao lak och hämtade våra väskor och satte oss för att vänta på VIPbussen till Bangkok. Sen fter typ en och en halv timmas väntan så kom bussen och då var vi påväg. 90 mil från Khao Lak till Bangkok. Lång resa. Vi anlände till Bangkok klockan 6 på morgonen så vitog en rosa taxi till hotellet. Sen när vi kom fram till vårt fyrstjärniga hotell i Bangkok åt vi frukost, sen sov jag en timme och sen gick vi ut och gjorde stan. Då shoppade vi på världens bästa varuhus, MBK. Sen gick vi hem till hotellet och sen resten av dagarna shoppade vi också. Vi var bland annat på världens största marknad.10000 stånd.Jag gillart'. Shoppade en väska massa armband glasögon och två par skor allt för mindre än 250 spänn. Var så här nära på att köpa en hundvalp. Men de blev inte så.
Sen den dagen åkte vi hem, hem till kalla sverige.
snipp snapp slut så var sagan slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0