6månader med victoria!

Nu sitter jag i skolan och har egentligen lunch. Men jag hade viktigare saker att göra och nu hinner jag inte. Så jag får försöka klara mig tills jag kommer hem eller till stan.
Jag har som sagt inga planer för helgen. Skulle haft filmkväll med livvi och Sandra idag men livvi kunde inte. Jag skulle också haft middag med Sara och Maria imorgon men maria ska bort. När jag berättade de för mamma och pappa så började dom planera att vi skulle ha Schlagerkväll med familjen. De vill säg klä upp oss, äta fin middag och titta på melodifestivalen. Jag är inte pepp. Men jag kommer väl troligvis sitta nere på mitt rum och spela gittarr och deppa. Mitt liv är toppen.
Jag kom på att jag har några grejer jag ska göra i helgen ändå. Någon bra och några dåliga:
  • Skriva labbrapport om Pappersgojjor
  • Skriva labbrapport i Kemi(inte säker på vad)
  • Svara på frågor om magen till medicinsk grundkurs
  • Slutligen Musik Direkt!
Vi fick som uppgift på svenskan att skriva om hjältar. Vad är en hjälte för dig? Måste en hjälte vara modig, klok och stark? Är brandmän hjältar? Pippilångstrump? Kan kändisar vara hjältar?
Jag började fundera och kom fram till att bilden av en hjälte får man ofta från filmer. I en film är en hjälte ofta en vrålsnygg och skit stark man som får alla (i min åsikt) fuskblonda och pinnsmala tjejer. Men så är de ju inte på riktigt eller hur? De finns gott om vrålsnygga starka män som får alla fuskblonda pinnsmala tjejerna men var är hjälten i de?
Alla har hjältar. Man stöter på hjältar varje dag, vardagshjältar. Jag skulle kalla det vänner.
En hjälte behöver inte vara någon som räddar ens liv utan kanske gör ens dag eller något sånt. Jag har massor av hjältar. Mina vänner, idoler, förebilder...

Nu ska jag gå och ha prov i franska. Önska mig lycka till.

Tanken av vad som händer melan dig och mig får mig att vilja gråta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0