Move along

Mina helgplaner har gått i krash. De blir väl schlagenkväll med familjen.
Jag var ledig idag men de visste inte mamma och pappa så pappa kom in och väckte mig tio över sju och sa
"Sara de är dags att gå upp nu. Klockan är tio över sju."
"Men jag har utvecklingssamtal idag!"snäser jag.
"Ja men du måste gå upp nu."
"Men jag är ledig idag!!!!"
"jaha." Så stängde han dörren efter sig.
Jag tänkte be om ursäkt för att jag var så tjurig men jag orkade inte. Jag kom på att jag inte sett pappa alls idag.
Victoria kom iallafall hit vid elva tiden och vi drog till  Gottsundacentrum och köpte miniköttbullar och masssssa onyttigt. Chips godis kakor..
Vi pallade inte gå hem till victoria så vi gick och fråga en busschaufför:
"åker du till solistvägen?"
"Ja de gör jag. Men de tar 20 minuter. De är bättre att ta åttan." svarade han. "Eller gå."
"Okej, Tack" Sa jag och vände mig till Victoria "Yeah, sure. Like that is gonna happen".
Vi blev asmätta efter köttbullarna. Så jag har mer än hälften av mitt godis kvar och jag rörde knappt chipsen och de finns gott om kakor kvar. Vi kollade på "yes man" och jag spelade piano och gittarr medans hon skrev novell. Jag pluggade även lite franska. Sen kom mamma och hämtade mig och de var dags för utveckligssamtal. De gick väl bra antar jag. De var inga större problem. De var skönt. Sen skjutsade mamma mig till kören och jag var där till åtta och tog bussen hem. Medans jag stod och väntade på bussen gick de förbi två tjejer och den ena verkligen asglodde på mig. Jag kollade bort i några sekunder sen tillbaka på henne och hon glodde fortfarande. Även fast hon hade gått förbi. Jag gav henne en irriterad frågande blick men hon fortsatte glo. Vad är ditt problem tänkte jag skrika. Men jag kollade bara bort. Shit va irriterad jag blev.
Nu efter att ha duschat och skrivit om en dikt till en låt så ska jag sova.
Pusshej

Kommentarer
Postat av: franny

yesman är så himmla bra :D

2009-03-15 @ 11:40:01
URL: http://duoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0