I see you

Ja vill bara skriva men jag vet inte hur eller vad. Jag vill att folk ska bry sig men vad ska dom bry sig om? Hur ska dom bry sig? Varför?
Jag läste just en text om hur liten man egentligen är. Jag tycker man borde berätta för folk att man ser dom och inte alls skrattar åt dom eller viskar bakom ryggen. Då skulle man verkligen växa som person. Men vem vågar ta första steget? Jag tror nog jag är för feg. Eller ska jag? Eller har jag helt fel?
Jag ser iallafall nästan alla på bussen eller i skolan.  Jag har åsikter om nästan alla, iallafall en liten åsikt. Ja, jag kan döma folk men jag utesluter inte en "relation" med någon bara för att den pratar högt eller har fula skor. Jag tycker att det är viktigt att ge folk åtminstånde en chans. Jag tillexempel har tydligen gjort något jättehemskt mot några, som jag gick i samma klass med förut, och nu vägrar dom prata med mig. Vad är de liksom? Okej det kanske var drygt/idiotiskt/töntigt/jobbigt då. Men va är de dom gör mot mig nu då? Det var många(!) år sedan jag pratade med dom senast. Det måste verkligen varit hemskt.

Även om inte du ser mig så ser jag kanske dig.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej Sara!

Gud vad kul att du har läst min text. Jag gissar att det var den du syftade på... kanske? Jag håller med om personen på bussen. Man ser den, man kanske kritiserar, funderar på den, men sen glömmer man den. Har jag inte rätt? Ser man den igen minns man inte att man tyckte den hade fin eller ful mössa.

Vilka menar du som du gått i samma klass som?

Tycker i alla fall att det är kul att du läser. Hoppas du tyckte det var bra!

2009-10-13 @ 18:33:04
URL: http://amandanotrica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0