höna köttbullar yllemössa höna

Alltså Torsdagar är min absolut längsta dag. Lämnar mitt hus klockan åtta och drygt tolv timmar senare är jag hemma. Slutar nämligen skolan kvart i fem och har kör tills efter sju. Busy busy..
Idag har jag stött på en del ord i odd situations.
På musikteorin, som by the way var ganska rolig, så använde vi oss av ord som yllemössa, köttbullar och höna för att lära oss olika rytmbilder. Så allihopa satt där och sa samtidigt i samma rytm Köttbullar yllemössa köttbullar höna.... osv.
På den lärorika engelska lektionen när alla var så fokuserade så hittade Victoria en rolig grej på nätet. Ni vet när man hör en låt och så tror man dom säger något heelt annat än va dom gör som "Chicken to hide" iställer för "Ticket to ride". Det som hon hittade hade en sjuårig flicka snappat upp. Hon hade blandat ihop staffan var en stalledrängs texten "Staffan var en stalledräng, vi tackom nu så gärna" hade on tolkat som "Staffan var en stalledräng med katt och mus och hjärna". Så himla roligt/gulligt/sjukt. Vi skrattade.

Musikteorin.. Jag är så lycklig. Jag kunde. Jag räckte upp handen och skrev på tavlan. Framsteg från förra året. *Stolt*. Nu tror ju alla ettorna att jag är ett proffs i musikteori men så är inte fallet. Men nu börjar jag förstå.

Igår fyllde Frida vuxen. Grattis till henne. Det firade vi med en väldigt kort dag i skolan och korv och fika på Ikea. Hon fick också några presenter av mig. Bladn annat en stekspade, en röd toaborste och en handuk mm.. Jag är inte the richest bitch at the moment därav valet av presenterna. Grattis än en gång!

Emilia kom försent till kören idag. Hon hade glömt!? Hur kan man glömma??????

Nu ska jag titta på något mysigt på datorn(nässy dedär lät då) och sedan sova. Börjar med musikteori imorgon;)

Kommentarer
Postat av: Emilia

min hjärna och jag samarbetar inte .. :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0